“Păi o să ne enervăm şi o să….” O să ce?
O să ne înscriem în Blogary. Ăsta e trendul, mai nou.
“Nu te prezinţi, nu te reprezint”
De ce politicienii iau decizii doar în favoarea pensionarilor, asistaţilor şi bugetarilor şi uită de mediul privat, de antreprenori, de tineri, de salariaţii din mediul privat? Fiindcă fraierii din mediul privat nu se duc la vot. Neexistînd cerere din partea acestei categorii, partidele şi politicienii îşi adaptează oferta pentru categoriile de asistaţi: bugetari şi pensionari. De ce? Fiindcă ăia se duc la vot. Sintagma “nu votezi, nu exişti” este foarte adevărată în cazul ăsta.
Fraierii care lucrează la privat s-au autoexclus din viaţa cetăţii iar, în consecinţă, problemele lor nu există. Bătălia deciziilor economice se va da între bugetari şi pensionari. Cine dă mai mult bugetarilor şi pensionarilor acela va fi în Parlament, la guvernare, la Preşedinţie. Salariaţii din privat şi tinerii, în general, nu există şi nici nu vor să existe. Vom avea de ales între prime şi sporuri mai mari pentru bugetari, pensii mai mari pentru pensionari şi manele şi pomeni mai multe pentru asistaţi. Structura prezenţei la vot spune: pensionarii, bugetarii şi asistaţii decid structura Parlamentului, culoarea guvernării şi Preşedintele. Deci, problemele lor sînt singurele care contează.
Politicienii nu s-au căcat pe ei de frică şi nici nu au căzut în depresie din cauza neprezentării la vot a populaţiei active. S-au adaptat iar revolta prin neprezentare a tineretului urban, strîmbatul din nas al corporatiştilor acriţi şi bosumflarea stupidă a salariaţilor şi antreprenorilor din mediul privat i-a făcut pe politicieni să renunţe total la a reprezenta aceste categorii (nu votezi, nu exişti; nu exişti, nu te reprezint) şi să-şi concentreze întregul efort politic, legislativ, guvernamental, bugetar, financiar şi de comunicare către categoriile care se prezintă la vot, care există şi care doresc să fie reprezentate: asistaţii, pensionarii şi bugetarii.
Dacă vrei să pierzi alegerile, să nu intri în Parlament, să te zbaţi la 5%, atunci adresează-te tineretului şi salariaţilor şi renunţă la bugetari şi pensionari. Dacă vrei să ieşi din politică pe uşa din dos scade salariile din administraţie, nu mai acorda creşteri de pensii şi sporuri bugetarilor, scade taxele şi sprijină mediul privat. Mai pe înţelesul corporaştilor care cred că le-au dat o lovitură mortală politicienilor neducîndu-se la vot: cea mai bună soluţie să dai faliment e să vinzi iPod-uri atunci cînd ştii că singurii cumpărători care se deranjează să iasă din casă şi să-ţi calce pragul sînt ţăranii de peste 60 de ani. Asta le cerem noi politicienilor. Astăzi, în România anului 2009, politicianul care se adresează tineretului, păturii educate de la oraşe, salariaţilor şi antreprenorilor din mediul privat, este pur şi simplu un imbecil sinucigaş. E ca şi cum ai vinde CD-uri cu Chopin în Ferentari. Nu înţeleg cum cineva care nu e atît de idiot încît să vîndă mp3-uri surzilor şi chiloţi tanga mamailor din Teleorman poate avea pretenţia de la politicieni să facă asta. Aşa cum voi nu vreţi să daţi faliment sau să vă pierdeţi job-ul, nici ei nu vor să rămînă în afara Parlamentului sau a guvernării. Aşa că vă vor creşte taxele, vor renunţa la orice reformă a sistemului birocratic, vor elimina orice posibilă facilitate acordată sistemului privat, vor creşte pensiile şi salariile bugetarilor, le vor acorda noi şi noi sporuri şi vor angaja din ce în ce mai mulţi. Bugetarii şi pensionarii sînt peste 8 milioane, voi nu sînteţi mai mult de 100 000 (restul îşi fac vacanţa în ziua alegerilor sau stau pe la terase şi se felicită pentru superioritatea cu care au luat decizia inteligentă de a nu se duce la vot).
În politică deciziile ţin seama în proporţie de 90% de piaţa politică. Iar dacă pe piaţa politică cererea e de asistenţă şi siguranţă, atunci politicienii asta vor oferi. Cine are impresia că deciziile politice ţin seama de părerea despre lume şi viaţă a economiştilor, de părerile avizate ale antreprenorilor şi corporatiştilor, exprimate savant la un grătar, din fundul nisipurilor de aur sau de pe o terasă de fiţe, se înşală. Se va spune: “păi, da, dar din punct de vedere economic e aberant, se va ajunge la un dezastru etc etc”. Nu. Politicienii gîndesc pe termen scurt (aşa o cere piaţa politică), pe maxim patru ani. Vor mări taxele şi se vor împrumuta ca să-şi ţină clienţii (bugetari, asistaţi şi pensionari) satisfăcuţi. Şi mai departe nu-i interesează. Iar micul corporatist urban va ajunge să plătească taxe de 90%. Şi le va plăti. Fiindcă nu are de ales. Iar taxele se vor duce transforma în pomeni electorale către categoriile care se prezintă la vot. “Păi o să ne enervăm şi o să….” O să ce? Chiar sînt curios dacă vreun blazat şi acrit de 25 de ani are idee ce va face în asemenea condiţii. Da, ştiu. “O să ne enervăm şi o să dăm cu umbreluţa din Sex on the beach de pămînt!”*
Indirect, absenţa la vot se plăteşte cu job-ul, afacerea sau, în cel mai bun caz cu o amendă usturătoare, plătită lunar. Se vorbea despre o posibilă lege care să oblige oamenii să meargă la vot (o tîmpenie, în opinia mea) iar sancţiunea neprezentării să fie amenda. Sancţiunea există deja. S-au mărit salariile bugetarilor, s-au mărit pensiile, trebuie bani ca să fie plătite. Astfel, se vor mări şi taxele, şi impozitul unic, şi TVA-ul. Diferenţa dintre 19% şi 25%, dintre 16% şi 20% e amenda neprezentării la vot. Repet, în cazul fericit. De multe ori amenda poate fi falimentul sau şomajul. Şi este deja.
*Habar n-am dacă Sex on the beach are umbreluţă. Dacă n-are, nasol. Corporatiştii nu vor putea să-şi exprime revolta civică.
Bleen, 22 iulie 2009

@ nedormitul (precum si @ oricine altcineva crede ca "statul" este cel mai important lucru din lume) "unele servicii trebuie să rămînă de stat, pentru că aşa e în legea firii": huh??? adica cum "legea firii"? pana una alta se pare ca traim (din pacata*) intr-o democratie reprezentativa unde (cel putin teoretic) poporul (votant), prin tntermediul majoritatii, prin intermediul reprezentantilor alesi, hotaraste TOT, inclusiv ce trebuie sa ramana la stat si ce nu... si chiar ce nu trebuie sa ramana de loc... (*) situatia asta are si un "mic" dezavantaj, respectiv neica Ion - cu cele 7.5 clase facute cu greu la FF + tot ce implica aceasta lipsa de educatie, are dreptul la acelasi numar de voturi ca si mine (grrr...) "fără organizarea ca stat nu putem trăi": cel putin discutabil... personal m-as lipsi bucuros de "beneficiile" pe care statul actual ni le aduce in schimbul banilor pe care ii dijmuieste cu nerusinare... @ dragos: "astia sunteti, astia-s banii pe care-i produceti... tara va poate asigura..." - tara va asigura orice visati dar in limita a 20% (sunt optimist, nu-i asa?) din valoarea banilor pe care ii strange... restul de 80% sunt rezervati bunastarii reprezentantilor "statului" astfel: max 20% pentru birocratie fara de care nu poate exista si min 60% pentru "meritocratie" - cei mai buni dintre noi, ii stim bine cine sunt, merita cu prisosinta 60% asa ca ei sunt "meritocratia" noastra... bahhh acestea fiind zise imi permit ca in loc de taxe sa transmit statului jumatatea din drapta a "V"'ului de la "Victory"... asa cum ar trebui sa faca toti cei care se considera furati si inselati de actuala ordine "sociala" sau "statala"...
“socialism never took root in america because the poor see themselves not as an exploited proletariat but as temporarily embarrassed millionaires” john steinbeck
Observ ca @nedormitul considera ca "nu îi poţi da pe mînă unui privat capacitatea de a cerceta un dosar, de a aresta persoane, de a trimite în judecată, de a da amenzi, etc" ar fi de preferat staborul tiganesc jjustitiei actuale (doi de jj = cei doi de rr de la rom). glumesc 1/2! serios acum “Spuneţi voi ce vreţi să fie şi să facă Blogary!” - dupa ce punem sula'n coaste guv.&parlament pentru eliminarea sistemului contabil-financiar francez, le-o mai punem o data pentru implementarea justitiei cu jurati.
Am si eu pareri ref. la stat-taxe-servicii-obligatorii-de-stat: nici o tara din Sistemul Solar NU poate asigura tuturor cetatenilor sai "fiecaruia dupa nevoi, fiecaruia dupa necesitati". E cazul ca patria noastra sa recunoasca deschis: "astia sunteti, astia-s banii pe care-i produceti de prosti ce sunteti majoritatea, tara va poate asigura GARANTAT din acesti bani urmatoarele servicii/per cap de cetatean furajat: asistenta asigurata de o baba batrana la nastere, taiere buric cu cutter chinezesc, vaccinuri A, B si C, 3 papusi si 2 masinute la gradinita, Ana are mere + maru'n cap lui Newton +SPA-ul lui Arhimede+ bacteria se puieste asexuat la scoala, 2,75 galeti de apa la pompieri, 1.23 pulan de Garcea, salvare nino-nino cu talanga, 3cm de apendicita cusuta cu 10cm de ata, Lidia Barbulescu- miss justitie, 10 metri autostrazi, 0.1 aripioare rachete Deveselu + 2arcuri cu 5 sageti + 1 cracan cu zece invizoace +1 buc. prastie, gasiti voi pietre. Pentru cei mai harnici si destepti dintre voi, noi, statul, am asigurat cadrul legislativ PRIETENOS pentru privatii ce asigura toate aceste servicii (minus aparare militara) la o calitate&cantitate de 1000 de ori mai mare. Dar e ca Casco - neobligatoriu, mai scump si obrazul subtire cu cheltuiala SUPLIMENTARA se tine.
nedormitul exista totusi ceva care pledeaza pt eficienta alocarii resurselor prin piete decat prin stat. se numeste liberalism economic. este o teorie impartasita m mult sau m putin de ideologiile dreptei (liberalism clasic, crestin-democratie, conservatorism)si are ca vedete teoreticieni ca Ludwig von Mises, Friedrich von Hayek si Milton Friedman. sunt carturari care argumenteaza decisiv impotriva socialismului, fie ca vorbim de argumentatia impotriva comunismului (=nationalizarea totala a mijloacelor de productie), sau a celei impotriva social-democratiei (=nationalizarea partiala a mijloacelor de productie: sanatate, educatie, transporturi etc). cred ca putem gasi aici suficienta inspiratie pentru teza ca lucrurile la comun nu prea merg.
@ dragos: "@DPA, Estu, Ribelalu, Eugeni, Nea, Evanghelista FC Barcelona – AC Milan 2-2 (Pedro 36, Villa 50 – Pato 1, T. Silva 90+2) maine despre ce vorbim, masini sau femei ?" Eu cel putin nu vorbeam de fotbal acolo, eu vorbeam despre "afacerea fotbal". Hai sa-ti explic pe scurt: Stii ce inseamna un meci de-asta? Multe zeci de milioane de euro profit tinand cont de audienta atinsa (asta inseamna multe milioane de euro din bonusul la drepturile de televizare), incasarile din bilete (pune doar 80.000 de spectatori x 100 euro pretul mediu al biletului), sumele vehiculate in industria pariurilor, bani proveniti de la asociatia INTERTOTO (loteriile europene), bani de la UEFA, faptul ca ambele si-au pastrat sansele sa mearga mai departe (alti bani de la UEFA), vanzarea de produse in stadion, in jurul lui, in oras, in Spania sau in lumea laraga (seminte, bere etc), incasari pentru hoteluri, transportatori, televiziuni PPV, publicitatea din pauza meciului samd. Acum sa vedem ce castiga statele (nu numai Spania): impozit pe profit, TVA de multe milioane de euro. Si asta de la un meci terminat la egalitate. E simplu sa pui scorul sau marcatorii. E greu sa vezi ce se ascunde in spatele scorului ala.
Cred ca in privinta taxelor, ar trebui preluat modelul anglo-saxon: nici o taxa fara reprezentare si la el ar trebui adaugat, pentru a ramane in pas cu timpul, nici o datorie fara reprezentare (plafon de indatorare stabilit prin lege si modificabil doar de legislatvi cu un vot de doua treimi). Problema e ca principiul asta trebuie urmarit prn vot. Altfel cadrul elgal exista, ca doar toate impozitele se aproba in Parlamentul Romaniei. Ramane ca noi sa incepem sa ii taxam atunci cand fac cu impozitele altceva decat i-am mandatat, de parca ar fi vorba de niste mici detalii tehnice cu care se joaca si pentru care nu raspund fata de electorat.
relativ la ce spunea mobgirl la început, scopul ar trebui să fie altul. taxele să fie rezonabile, în schimbul unor servicii rezonabile. aici e vorba de o filosofie a statului, iar discuția nu se limitează la taxe.
@cristi c. unele servicii trebuie să rămînă de stat, pentru că aşa e în legea firii. fără organizarea ca stat nu putem trăi, iar statul trebuie să garanteze cetăţeanului acele drepturi şi libertăţi minime pe care o instituţie privată nu le poate garanta. dimpotrivă, există riscul de a face abuzuri sau de a nu-şi face datoria. autorităţile administrative şi de control nu pot fi privatizate. dispeceratul de urgenţe nu poate fi privatizat (există ambulanţe private şi acum, dar controlul este deţinut de stat prin relaţia pe care o au cu dispeceratul şi casa de asigurări. cum ar veni, nu mobgirl apelează la ambulanţa privată, ci tot statul). justiţia nu poate fi privatizată, am spus mai sus. domeniul public nu poate fi privatizat (pot fi privatizate lucrări ale domeniului public, chiar și administrarea lui, pînă la un punct, dar el rămâne public). adică mi se pare un delir să zici "îmi plătesc eu cutare serviciu cît face, cînd am nevoie". îți plătești unele servicii medicale, îți plătești un serviciu de pază să-ți păzească proprietatea în caz de încălcare a ei, incendiu, etc.). serviciile private plătite pot prelua din atribuţiile celor de stat, dar nu îi poţi da pe mînă unui privat capacitatea de a cerceta un dosar, de a aresta persoane, de a trimite în judecată, de a da amenzi, etc.
tot off topic si tot apropo de Basescu, as mai observa ca "finis coronat opus". in 2004 Basescu lansa axa "Bucuresti-Londra-Washington". apai no, cand declara Hillaritza ca "Bucurestiul devine un element central al scutului american", nu poti decat sa mai adaugi ca Basescu a facut ce si-a propus. asa cum e traditia la americani, se poate spune ca Traian Basescu e primul presedinte roman care "a avut o doctrina". pe care a mai si urmat-o si-a dus-o la indeplinire ;)
cat despre "Spuneţi voi ce vreţi să fie şi să facă Blogary! O să facem o postare... " pentru a mai buna evaluare a asteptarilor celor care "practica" Blogary sugerez un POLL dupa modelul: 1. Simpatii politice (partide)- acordati "note 1-5": - Xxxxxxx Yyyyyy - ( ) pcte: - Aaaaaaa Bbbbbb - ( ) pcte: - XCccccc Dddddd - ( ) pcte: - Eeeeeee Ffffff - ( ) pcte: - Ggggggg Hhhhhh - ( ) pcte: 2. Persoane / personalitati publice sau... - acordati "note 1-5": - Xxxxxxx Yyyyyy - ( ) pcte: - Aaaaaaa Bbbbbb - ( ) pcte: - XCccccc Dddddd - ( ) pcte: - Eeeeeee Ffffff - ( ) pcte: - Ggggggg Hhhhhh - ( ) pcte: 3. Persoane / chestiuni de combatut... - acordati "note 1-5": - Xxxxxxx Yyyyyy - ( ) pcte: - Aaaaaaa Bbbbbb - ( ) pcte: - XCccccc Dddddd - ( ) pcte: - Eeeeeee Ffffff - ( ) pcte: - Ggggggg Hhhhhh - ( ) pcte: 3. Subiecte de interes - acordati "note 1-5": - Xxxxxxx - ( ) pcte: - Aaaaaaa - ( ) pcte: - XCccccc - ( ) pcte: - Eeeeeee - ( ) pcte: - Ggggggg - ( ) pcte: 4. Subiecte de abordat - acordati "note 1-5": - Xxxxxxx - ( ) pcte: - Aaaaaaa - ( ) pcte: - XCccccc - ( ) pcte: - Eeeeeee - ( ) pcte: - Ggggggg - ( ) pcte: 5. Actiuni de intreprins - acordati "note 1-5": - Xxxxxxx - ( ) pcte: - Aaaaaaa - ( ) pcte: - XCccccc - ( ) pcte: - Eeeeeee - ( ) pcte: - Ggggggg - ( ) pcte: exista scripts (google is your friend) pentru crearea / postarea / administrarea POLL'urilor...
@Bleen, ai un email, pe una din multiplele tale adrese :D mai taie din ele :P nu prea ma omor eu dupa neocons, mai exact aia americani, dar hai fie, poate o fi o alta specie "locala" in Romania :) bun articolul asta. imi aduc aminte ca l-am dat mass email la vremea respectiva ;) acestea fiind zise, sa mai observ ca este o zi istorica pt Romania: s-a semnat un acord ISTORIC de securitate cu SUA. plus ca iar le-a tras-o Base astora, Ponta&Crin plus gasca antenisto/ireala, dar asta e deja folclor.. :lol;
@mobgirl SI @nedormitul bun subiect de dezbatere acesta cu "taxele"... pacat ca abordarea de mai sus este usor superficiala (eficienta VS privatizare VS legi proaste... etc) cu o mentiune speciala pentru nedormitul: observ ca este sustinuta necesitatea existentei taxelor si chiar mai rau, obligativitatea acestora) pentru finantarea serviciilor asigurate - garantate? de stat, pe motiv ca "nimeni nu garantează că un serviciu privat este eficient,"... hmmm... si ce, ma rog, garanteaza ca un serviciu "de stat" este eficient? pana una-alta putem constata pe pielea noastra (daca nu preferam, pentru motive care imi scapa, sa ne facem ca nu observam) cat de "eficiente" sunt serviciile oferite de stat... mai ales cele "reformate" asa cum se presupune ca sunt la ora actuala... nu stiu daca serviciile private sunt mai bune (sigure, ieftine, prompte... etc) dar cel putin sunt OPTIONALE: evaluezi conditiile generale si particulare oferite, analizezi, compari, negociezi si DECIZI daca, ce si cum... spre deosebire de cele OBLIGATORII (bahhh... scarbos cuvant!!!) la care ai obligatia sa platesti si dreptul sa primesti ceea ce decide neica Nimeni ca ai dreptul sa primesti... ce ar fi daca neica Nimeni (mai ales un neica Nimeni cu 10% sustinere) hotaraste maine ca ai OBLIGATIA sa platesti o contributie de x% din venituri pentru dreptul de a vorbi, de exemplu? asa cum vad eu lucrurile, si cum m-as fi asteptat sa le vada toata lumea care se pretinde si se proclama "de dreapta", problema este existenta OBLIGATIVITATII - atat ca notiune abstracta cat mai ales ca si impunere arbitrara a unei vointe, mai ales cand aceasta nu inseamna acordul a cel putin 51% asa cum ar fi normal in democratia reprezentativa in care se presupune ca traim...
@DPA, Estu, Ribelalu, Eugeni, Nea, Evanghelista FC Barcelona - AC Milan 2-2 (Pedro 36, Villa 50 - Pato 1, T. Silva 90+2) maine despre ce vorbim, masini sau femei ?
Am inteles, privatizarea nu e o necesitate si lucrurile s-ar indrepta daca bugetul statului ar fi gestionat mai eficient. Mda ... cred totusi ca estu s-ar putea inscrie in asociatie fara mari probleme de constiinta :) Noapte buna tuturor!
mobgirl n-ai prea înţeles nimic spre deloc, că uite ce zise omu' ăsta mai devreme "nu confunda niște legi proaste [...] cu necesitatea privatizării." noapte bună şi ţie! :)
telefonia e un serviciu de care beneficiezi benevol. te poți dispensa de ea sau nu şi poţi trăi bine-mersi pînă la adînci bătrîneţi. cunosc oameni care nu au telefoane mobile pentru că nu vor. sănătatea e altceva. siguranţa ta e altceva. n-aş vrea să văd un privat care decide că de azi înainte nu mai tratează victime ale accidentelor rutiere pentru că sînt "neprofitabile". un privat pe care, ca și în cazul funcționarilor de la stat, nu-l cunosc. te ajută cu ceva dacă îl cunoşti? care-i logica, că n-am înţeles-o? privatizare de dragul privatizării? sănătatea şi siguranţa ta nu sînt o piaţă. cel puţin, nu serviciile minime pe care le oferă statul. justiţia nu vrei s-o privatizezi? şi aia se întreţine din taxe. aşa proastă cum e, imaginează-ţi că se privatizează de mîine. cine îţi oferă garanţia că un judecător privat te judecă corect? că un procuror privat va instrumenta un dosar în mod corect. de-aia sînt bune taxele. strada pe care calci nu vrei s-o privatizezi? vrei să plătești taxe cînd traversezi? sau vrei să umbli într-un oraș umplut de panouri publicitare - această stradă a fost sponsorizată de firma x. discuția e în altă parte: cum pot fi taxele și impozitele cheltuite eficient. despre asta e vorba, nu despre aiureli cu privatizarea de dragul privatizării.
nu confunda niște legi proaste, moștenite din mentalitatea asta de căcat de care nu ne debarasăm nici după 20 de ani, cu necesitatea privatizării. nimeni nu garantează că un serviciu privat este eficient, dacă el este guvernat de niște legi tîmpite. și, din păcate, e plină românia de servicii private proaste.
Si daca iti vine greu sa lasi un functionar din minister de care n-a auzit nimeni sa stabileasca el cate minute poti sa vorbesti la telefon, atunci cum poti sa crezi ca el poate sa ia decizii mai bune pentru tine in privinta sanatatii tale?
Sigur, ambulantele au carat bolnavi etc. Problema e alta: ca in mod arbitrar o mana de functionari pe care nu-i cunoaste nimeni decid in mod arbitrar cat la suta din buget se duce la ambulante. De ce vorbim de faptul ca sistemul sanitar e subfinantat, dar niciodata de faptul ca sistemul de telefonie mobila ar fi subfinantat? De ce unul e muribund, iar celalalt infloreste de la o zi la alta? Ce s-ar intampla cu telefonia mobila daca de la anul, in loc sa plateasca fiecare abonament cat crede ca are nevoie - se duc niste bani la stat si niste neica-nimeni decid cat sa se aloce pentru convorbirile telefonice? Crezi ca oamenii aia - putini - au capacitatea de a anticipa milioanele de decizii particulare zilnice si a aloca exact atatia bani cat au nevoie oamenii sa cheltuiasca pe comunicare? Ai prefera ca de maine Ixsulescu din minister, sa decida in mod eficient cat poti tu sa vorbesti la telefon tot anul, sau preferi sa-ti gestionezi tu resursele si sa platesti cat crezi ca ai nevoie? Asta e problema (dincolo de coruptie, etc): este imposibil ca oamenii aia sa stie cat vor oamenii sa cheltuiasca.
nu monopolul de stat asupra serviciilor de genul ăsta este problema. una e să vorbeşti de eficienţă, alta e să vorbeşti de privatizare, cu avantajele şi dezavantajele ei. între noi fie vorba, poliţiştii au prins hoţi, ambulanţele au cărat bolnavi, iar pompierii au stins incendii. nu puţine. vrei să-ţi fie păzit ogorul ca lumea, adu-ţi paznici. sistemul de acordare a medicamentelor compensate e o cîrdăşie între stat şi privat. nu ştiu ce rezolvă privatizarea totală a asigurărilor de sănătate, inclusiv controlul asupra lor. cu pompierii nu-ţi vine nimic acum, dar mă tem că eşti genul care caută nod în papură.
Si probabil, chiar in cazurile descrise, precis va exista o oferta prin care un prieten sa poata sa-mi plateasca tratamentul/ deplasarea sectoristului/ pompierului - ca o sa-i apara pe factura luna viitoare cand ii vine abonamentul de plata.
Spre deosebire de platesc asigurari sociale, dar la farmacie mi se spune 'nu mai dam compensate, retete gratuite sau cum s-or mai chema ca am terminat fondul de gratuite, veniti luna viitoare poate aveti mai mult noroc', platesc la politie, dar hotii imi fura in fiecare an porumbul/ strugurii/ etc de pe camp ca nu sunt politisti care sa patruleze, ... cu pompierii nu-mi vine acum in minte, dar precis gasesc ceva. Adica spre deosebire de acum, cand desi platesc, nu am parte de servicii.
articolul lui bleen ar trebui sa fie argumentul impotriva absentei la vot. Vorba celor de la Parazitii (altfel niste dubiosi extremisti) "nu f*ti nu existi". Sa-i f*tem si noi pe politicieni, ca sa existam. Cat despre asociatie, felicitari si succes!!! Nu stiu daca ceea ce sunt eu se numeste neoconservator. Ma identific cu textele si spiritul acestei platforme, dar nu stiu inca daca ar trebui sa ma incadrez intr-un astfel de termen. Ramane de vazut :) Bafta!
...ia să vedem... ixulescu mobgirl şi-a plătit abonamentul în ultima lună sau are restanţe? aaaa... domniţă, ai restanţe la ambulanţă trei luni, ne vedem nevoiţi să v-o tăiem. sau - vasile! bă vasile! ăla care sare gardu' la mobgirl e hoţ? - hoţ e, mă! - păi? nu-l prindem? - nu, mă, că mobgirl are prepay cu furt de poşetă în stradă. hai mai bine să bem o cafea. sau - bună ziua, ixulescu mobgirl mă numesc. mi-a căzut vaca în puţ. - ne pare rău, domnişoară, dumneavoastră aveţi contract la concurenţă. dacă vă abonaţi la noi, vă oferim un pachet promoţional cu animale căzute în puţuri. ăia de la concurenţă e nişte hoţi.
Nu, imi platesc eu abonament la ambulanta privata, abonament la sectoristul privat, abonament la pompierul privat.
corect. atunci şi ambulanţa, de care sper să n-ai nevoie, să vină opţional cînd o chemi, sectoristul care te apără, să te apere tot opţional, pompierul care-ţi stinge incendiul să ţi-l stingă tot opţional şi tot aşa. repet, doamne fereşte să ai nevoie.
Am eu o idee despre ce as vrea sa spuna Blogary politicienilor: Taxele si impozitele sa fie optionale (cei care cred ca nu pot trai fara ele sunt liberi sa le plateasca in continuare). Cand o sa sustineti asta am sa ma inscriu.
Declaratia de astazi a ministrului treburilor dinafara, Baconschi: "i want to thank the people who were hardly working to reach this agreement" :D Credeam ca doar PSD-ul este fortat printr-un accident spatio-temporal sa traiasca o succesiune infinita de prostanaci la conducerea sa. I se adauga acum si ministerul de externe.
AC Milan - Barca, 1-0, min.1
DPA, Estu, Ribelalu, Eugeni, tocmai m-am întors de la piscină mai răcorit, aşa că pot să vă dau dreptate liniştit. De fapt, nici nu prea ne-am contrazis aşa tare. Spre dezamăgirea mea, nu a venit nimeni la buza bazinului să-mi propună un contract bănos, nici măcar galerie n-am avut. M-am bălăcit ca prostul, pe banii mei. Oricum, simpatizanţii Blogary au liber prin prezenta să fie amatori de fotbal, fie şi ca exerciţiu al sportului ca spectacol sau ca afacere.
astia nu se potolesc cu minciunile pana nu se fac de babalau ... "“ In emisiunea “Sinteza Zilei” din 12 septembrie, Mihai Gadea a prezentat sediul din Soseaua Kiseleff nr. 47 al Fundatiei Europene Titulescu, prezidata de Adrian Nastase, drept resedinta de protocol a ministrului Baconschi."
Ce cred eu despre fotbalisti: - La fotbal eu, precum platitor, platesc entretaimentu'. asta este serviciu cumparat si aici se opreste tot, ca la teatru. - La sali de sport, si altea alea, eu inchiriez aparatele, si atat. Precum atatia actori care nu sunt platiti "ca lumea", pictori,avocati, oameni cu diploma, fara diploma, sunt si fotbalisti, boxeri, etc. Unii reusesc, altii(majoritatea) nu. Eu, precum societate nu sunt obligat sa ii platesc pe toti. I rest, lucreaza la privati sau pe cont propriu, si isi urmeaza o vocatie si trebuie sa isi echilibreze viata lor. Atunci statul este o dictatura, cand spune cetateanului (nu @Cetatean :) ) ce sa faca cu viata lui, pas cu pas.
Despre tipul cu sapatul in tarana patriei pentru artefacte vechi :) Este arheologul bun? As fi dispus, ca societate, sa platesc un arheolog bun. Are lucrari publicate? Are descoperiri facute? La "privat" ma intreba intodeauna: Ce ai facut pana acum. Cu ce te-ai remarcat. Nu vad de ce "arheologul" ar avea alt traseu. Alte optiuni pentru arheologie (daca este pasionat) - Prof istorie iar vara pe teren. - Muzeolog _ In concediu, sau intrerupere de munca pentru o luna doo,pe teren (daca este pasionat) -Ori ce alta munca la privat part time_ rest pe teren (daca este pasionat) -etc Urmarea: 1.descoperire 2.faima 3.Universitate (acu decand cu Funeriu se poate mai usor :) ) 4 faima mai mare 5.Bugetar la timp plin
@ nea: salariile fotbalistilor profesionisti se supun cererii si ofertei de pe piata de munca a profesiei lor. este adevarat ca unii sunt platiti regeste in afara sau castiga cat un baron local la noi in tara, insa de cele mai multe ori sumele cu care sunt platiti se reintorc in bugetul clubului de care apartine. Messi ia 10 milioane pe an dar aduce clubului echivalentul a 15 milioane, direct prin perfomanta sportiva sau indirect prin contractele publicitare, imagine, vanzari de echipamente personalizate etc . aveti dreptate in ceea ce priveste finantarea cu fonduri publice a fotbalului. dar din cate stiu eu UEFA a pus piciorul in prag si vrea sa interzica finantarea publica a echipelor profesioniste. la noi, daca Steaua, Rapid, Dinamo vor sa joace pe superstadioane sa-si construiasca. fotbalul este o afacere acum iar daca tot ne dam ca suntem de dreapta trebuie sa acceptam afacerea si afaceristii din jurul fotbalului. bineinteles si sa-i impozitam pe patroni, cluburi, fotbalisti, impresari, arbitrii, antrenori, casele de pariuri, televiziuni, chioscurile de pe stadioane, firmele de echipamente sportive (producatori si distribuitori) etc. cu cat ruleaza bani privati mai multi cu atat mai bine pentru stat. in Ocident, cele mai mari cluburi din lume sunt societati pe actiuni, listate la bursele internationale. acolo trebuie sa se ajunga si la noi. insa la noi nu stii de unde dracu sa incepi sa normalizezi situatia (nu numai din fotbal) pentru ca democratia originala inceputa acum 20 de ani a lasat urme mai adanci decat 45 de ani de comunism.
nea>cu astfel de exemple nefericite ati ratat sansa ca galeriile bucurestene,clujene si craiovene sa se inscrie in miscarea Blogary. Nu puteati vorbi de golf, ca si acolo au salarii mari si mai strica si mediul inconjurator cu gazonul ala(mai bun decat al lui Oparila)?
nea: "Există totuşi şi un beneficiu social al fotbalului. Mii de oameni se adună laolaltă pe stadion sau la tv, în loc să aglomereze părţi mai frumoase ale planetei." Evident ca asa este. Eu zic sa fim totusi atenti. Sunt multi microbisti pe Blogary care banuiesc ca nu privesc cu ochi buni exemplul folosit de noi. Si nu vrem sa ne excomunice pentru deviationism. Inainte de a incheia aceasta discutie sa zicem deci amandoi "Hai Real Madrid" si sa ne retragem repede cu fruntea sus cat mai putem.
Dacă tot aţi adus vorba de dictatură, hai să ne dăm frâu liber imaginaţiei pentru o secundă. Eu, când merg să practic un sport, plătesc bilet la piscină, dau bani pt o biciletă, etc. Nicidecum nu aştept să mă plătească regeşte un club pentru asta şi să îmi mai cumpere şi chiloţi de baie. Mai mult, reducere la absurd, să zicem că resursele vitale (aerul) de pe planetă trebuie raţionalizate. Câţi litri am da unui folbalist? Există totuşi şi un beneficiu social al fotbalului. Mii de oameni se adună laolaltă pe stadion sau la tv, în loc să aglomereze părţi mai frumoase ale planetei.
nea: sunt cu totul de acord cand spuneti: "eu ştiu care este volumul de resurse pe care statul (sau chiar sectorul privat) ar trebui să-l plătească unor fotbalişti care bagă o mingie într-o poartă. Zero." Merg mai departe: zero ar trebui sa fie si resursele pe care societatea ar trebui sa le bage in fotbalisti. Dar ce pot face eu in fata milioanelor de oameni care sunt gata sa bage mana in buzunar si sa plateasca ca sa fie spectatori sau sunt gata sa aloce ore si zile din viata lor ptr acest scop? Ei nu fac decat sa voteze zilnic, generand si justificand recompensele mari primite de neispravitii de fotbalisti. Preferinele majoritatii fiind cele care sunt nu ne mai raman decat doau directii: sa-i convingem pe romani sa-si schimbe preferintele sau o dictatura prin care sa interzicem sportul in cauza. In orice caz, nu neispravitii de fotbalisti sunt vinovati pentru aceasta situatie...Ei nu fac decat sa vina in intampinarea unor preferinte ale unor oameni care sunt gata sa ii recompenseze cu bani, timp si atentie ptr o performanta buna.
Bogdan, şi statul dă bani fotbaliştilor. Asta e una. Iar, pe de altă parte, există şi medici în sectorul privat. Tot nu câştigă cât un folbalist. Problema nu e la cei care finanţează fotbalul, ci la public. Mi s-ar părea mult mai interesat să văd la tv 90 de minute cum este salvată viaţa unui om decât cum fute unul o beşică în poartă.
oferta asta publica de inscriere in asociatie poate merge la inceput (chiar daca membrii urmeaza sa fie validati de cineva), insa pe viitor poate ca ar trebui ca viitorii membri sa intre numai pe baza de recomandare in cazul in care nu sunt personlitati recunoscute sau persoane cunoscute pentru optiunea lor de dreapta (chiar si politicieni) dar nepatate de activitatea politica de pana acum (in acest caz isi asuma raspunderea conducerea). iar cel care face recomandarea sa fie raspunzator pentru actiunile recomandatului.
nea, confunzi lucrurile. sectorul privat poate plati oricat vrea el un fotbalist, ca d-aia e privat. poate plati un fotbalist sa stea degeaba sau sa bea in club, ca d-aia sunt bani privati. uite d-aia e stanga defecta, ca tot incearca sa explice lumii ce sa faca cu banii ei. cu chirurgii e altceva, acolo sunt bani publici. e treaba statului sa evalueze corect munca unui chirurg. dar e si dreptul chirurgului sa plece de la stat si sa munceasca in alta parte, daca nu e multumit. se cheama mobilitate si cerere/oferta pe piata muncii.
Convingerile mele fiind puternic de stanga nu ma pot inscrie din pacate in aceasta asociatie. Sunt insa de acord ca pe termen cel putin mediu solutia pentru Romania o reprezinta politica de dreapta, e nevoie ca sa ne invatam cu responsabilitatea, cu initiativa, cu ideea ca in primul rand situatia noastra depinde de noi si nu de ce ne da statul. Romania nu are maturitatea necesara ptr o guvernare de stanga iar populatia confunda doctrina socialista cu pomana,delasarea,demagogia si populismul desantat. Oricum nu exista in Romania nici o forta de stanga, sa nu mai aud ca PSD ar reprezenta asa ceva. Cu astea spuse va urez mult succes si va asigur ca voi participa la actiunile voastre. Un mars al contribuabililor ar fi o idee minunata. Nu atat ca mijloc de presiune, caci eu consider ca acest guvern face lucruri mai degraba bune in ceea ce priveste economia, dar ca sa se vada ca exista in tara asta si oameni onesti, muncitori si mandri de ceea ce fac. Si inca multi. Oamenii astia reprezinta partea din Romania care chiar s-a integrat in Europa si e cazul ca vocea lor sa fie auzita si respectata.
Sa-mi bag picioru'! Deci, mie imi place de voi. Cand e marsul ala?? Am voie sa vin cu un carton, pe care sa scriu "sictir corina dragotescu"?
PS: "power to the people" nu-i asa?
vroiam sa propun o eventuala actiune a asociatiei ... Desemnarea de membri care sa fie de fata la sedintele parlamentului. Care sa observe modul cum decurg sedintele, si care sa aduca apoi critici si propuneri modului de desfasurare a activitatii institutiei ce reprezinta poporul fara suravegherea acestuia.
Dragoş Paul Aligică, eu ştiu care este volumul de resurse pe care statul (sau chiar sectorul privat) ar trebui să-l plătească unor fotbalişti care bagă o mingie într-o poartă. Zero. Sau, dacă li se pot da nişte sute de mii de euro pentru asemenea performanţă, să i se dea câte un miliard de euro fiecărui chirurg pentru fiecare viaţă salvată. Pentru a păstra, cât de cât, proporţiile.
desi subscriu categoric indemnului "toti nemultumitii, blazatii si chiar puturosii, mars la vot!!!", argumentatia mi se pare incompleta... sunt si alte motive pentru care o anumita categorie nu voteaza... unul din acestea, poate cel mai important, este ca, FARA EXCEPTII, notiunea de guvernare s-a asociat JUSTIFICAT cu cea de hotie - coruptie institutionalizata... de aici pana la "ce dracu sa ma mai duc?... toti o apa s'un pamant!" nu mai e decat un pas... si inca o remarca: contrar parerii (sugestiei?) conform careia "trantitul umbrelutei" ar fi singura metoda alternativa posibila de "protest", trebuie sa punctez ca exista totusi si alte cai de exprimare a revoltei fie ea si civice... din pacate (sau din fericire - depinde de care parte a baricadei esti) cele mai eficiente "metode" alternative au nevoie, pentru "exprimare" de un catalizator / un lider... odata cu cresterea "presiunii" cresc si sansele aparitiei catalizatorului... aparitia acestuia fiind inevitabila pana la urma... un lucru bun (sau rau - functie, din nou de partea baricadei) stiut fiind, din istorie sau chiar din actualitate, ca "protestele" adevarate s-au limitat rareori la simpla "revolta civica"...
Relativ la valoarea economica a activitatilor noastre, fie ca sunt executate "la stat" sau "in privat" intrebarea cheie este: Care este criteriul pe baza caruia vom determina cat din activitatea respectiva trebuie executata intr-o societate si cu cat o vom rasplati (remunera)? Legat de asta este a doua intrebare: Cine va aplica criteriul respectiv? Nu are rost sa ne exprimam frustrarea fata de criteriul (imperfect) care rezulta din jocul liber al cererii si ofertei intre indivizii liberi ce isi exprima liberi preferinte "votand" cu banii (resursele lor) ptr activitatea respectiva. Nu are rost atat timp cat nu putem sugera un criteriu care sa fie (in imperfectiunea sa) macar cu putin mai bun decat cel al pietei. Stie cineva care este cantitatea optima de arheologie pe care o necesita (si o poate sustine economic) Romania la ora actuala? Dar pe cea de poezie? Nu are rost sa ne suparam pe mecanismul pietei sau pe neoconservatori daca Dumnezeu a facut lumea in asa fel incat nici cei mai destepti oameni nu pot da un raspuns la astfel de intrebari... Piata e un "second best" acolo unde de fapt "the first best" nu exista...
Recent Comments
-
Bleen
May 17, 2012 (14:40) Furia, PPDD și alegerile locale @Florina @Amelia New Florina, mai pune ș... -
EleninaNicuţ
May 17, 2012 (14:37) Furia, PPDD și alegerile locale @Florina @Amelia New =))) rad cu lacrimi, ... -
Florina
May 17, 2012 (14:37) Furia, PPDD și alegerile locale @Amelia New Mai frumos nu ştiu să-ţ... -
EleninaNicuţ
May 17, 2012 (14:37) Furia, PPDD și alegerile locale asa mai merge http://www.mediafax.ro/politic/be... -
Yeba
May 17, 2012 (14:28) Furia, PPDD și alegerile locale @vladimir putin, nu te grăbi, testul de cretin...
-
Facebook
Arhivă
Blogroll
- Alliance Defense Fund
- Art Historia
- Bestiar de presă
- Bleen
- Breitbart
- CADI
- Copacul din pădure
- Cristian Pătrăşconiu
- Cristian Preda
- Cucui
- Doc
- Florin Sari
- Fundaţia Creştin Democrată
- Hangar Hosting
- Heritage Foundation Blog
- Hot Air
- În linie dreaptă
- Institutul de Studii Populare
- Kamikaze
- Monica Macovei
- Pivnicer: pentru pasionaţii de vinuri
- PJ Media
- Sare'n ochi
- Sfera publică
- Sociollogica
- Teodor Baconschi
- Tetelu
- Townhall Columnists
- TownHall News
- Traian Ungureanu
- Vladimir Tismăneanu
- Zubeldian
Autori
- Bleen (504)
- Florin Cojocariu (109)
- nedormitul (78)
- Cornel Ivanciuc (47)
- Razvan Cucui (43)
- Sebastian Lăzăroiu (42)
- Dragoş Paul Aligică (38)
- Alexandru Hâncu (30)
- Florina (29)
- Mihai Neamţu (29)
- mece (22)
- Liana Alexandru (13)
- Rasvan Lalu (12)
- Boonierat (12)
- Vali Petcu (12)
- Ivan Zubeldian (10)
Quantcast

