Funeriu: One Leap Forward
Nu vreau să-i ridic o statuie lui Funeriu. Dacă va merita aşa ceva sunt sigur că se vor gândi alţii la asta peste 15 sau 20 de ani.
Am vorbit pentru prima oară mai serios cu el în vara lui 2008, la o şcoală de vară din Costineşti. Omul are idei şi energie. E plăcut în conversaţie. Respiră aerul de acolo, din Occident. E ambiţios şi raţional. Şi riguros. Fac acest scurt portret pentru cei care nu au avut ocazia să îl cunoască personal.
Funeriu a fost o revelaţie în politică. În 2007 a candidat la europarlamentare din partea PLD. A lăsat o impresie bună atunci în dezbaterile televizate, dar, vai, un domn rector, care voia să fie şi europarlamentar şi preşedinte de organizaţie şi primar de municipiu şi mai târziu şi deputat în Parlamentul României (şi, chiar dacă nu o să credeţi, după ce a devenit deputat a vrut să candideze iar pentru Parlamentul European în vara lui 2009) nu s-a lăsat convins să îi cedeze locul eligibil.
După mai bine de doi ani, Funeriu se întâlneşte azi iar, nu cu un rector, ci cu marea familie a rectorilor. Nemulţumiţi de noul proiect de lege a educaţiei. Care, chipurile, ameninţă autonomia universitară. Se pare că ăsta e destinul lui Funeriu: să se confrunte din când în când cu boşii universitari, pe terenul alunecos al politicii sau în mâlul sistemului şcolar din România.
Funeriu a lucrat ca cercetător şi universitar în marile campusuri din vest şi estul îndepărtat. Din fericire pentru el nu a avut de a face cu sistemul universitar din România. Cred că asta îl şi face cel mai potrivit ministru al educaţiei pentru perioada pe care o traversăm. E deasupra intereselor meschine care sacrifică generaţii şi generaţii de studenţi. Poate judeca schimbarea din perspectiva pe care a cunoscut-o şi spre care vrem şi noi să ne îndreptăm. Sau cel puţin aşa zicem.
Zilele astea ministrul şi-a pus în cap sistemul. A avut curajul să facă acel pas înainte, pentru care predecesoarea sa era prea”timidă”. Şi ea, tot om din sistem. Şi ea având la dispoziţie diagnoza comisiei prezidenţiale, Pactul pentru Educaţie, dar încurcată într-un hăţiş de interese. Sunt convins că ceea ce ne propune ministrul pentru învăţământul pre-universitar va fi mai uşor acceptat. Dacă i s-ar lua capul, nu de la pre-universitari i se va trage, ci de la ceilalţi, mai şcoliţi, cu doctorate şi conexiuni subtile în lumea celor cu patalama de doctori.
Cazul legii educaţiei ne arată un fenomen interesant. Până acum partidele politice din opoziţie au zis nu la iniţiativele puterii. Un joc mediatic de poziţionare pentru viitoarele alegeri. De înţeles. Aici însă lucrurile sunt diferite. Sistemul vrea capul lui Funeriu şi pune în mişcare partide şi parlamentari serviţi cândva, la rândul lor, de sistem. Vor o figură mai blândă, un om “mai de-al lor”, care să ştie “realităţile noastre”. Sigur, un pas înainte, dar “să nu ne rupem picioarele”.
Dezbaterea publică la care ministrul a invitat actorii implicaţi a fost întâmpinată cu ferme huiduieli. Aici nu mai e vorba de argumente şi contra-argumente. Aici e vorba de supravieţuire. Nu există proiecte de lege perfecte. De aceea se şi numesc proiecte. Folosind o echipă de comunicare profesionistă Funeriu îi invită să facă o lege mai bună. Dar nu. Legea e fundamental rea pentru ei. Aici nu vorbim de detalii. Aici vorbim de tras scaunul de sub fund. Ceea ce e intolerabil.
Moţiunea simplă care i se pregăteşte va avea un titlu previzibil. Va fi un semnal de alarmă. Tras de sistem: “Domnule Funeriu, profesorii mor de foame!”. Ea va fi scrisă de oameni care mor de grija profesorilor în campaniile electorale şi, în orice caz, total indiferenţi la soarta posesorilor, actuali şi viitori, de diplome de şomeri. Sub rânjetul neutru al demagogiei se ascund însă maxilarele încleştate ale privilegiaţilor sorţii. Baricadaţi între ruinele învăţământului superior, vor să-i mai îngăduim câţiva ani, până se hotărăsc să se pensioneze.
Articole similare:
Mischie este profesor universitar.Si datoreaza mult dnei.ministru Ecaterina Andronescu , alintata de colegi Abramburica si de dl.ministru Marga,acest domn Ciuvica de Cluj. Sic transit gloria mundi .
Pe Luna da, pe luna un om e suficient. Dar un om nu ajunge pt un minister, nu ajunge pt Romania. Si daca D.Funeriu e Batman (uneori am impresia ca mai toti romanii au crescut cu super-eroii aia americani si nu au mai depasit faza) si tot nu ajunge. Nu ajunge nici ca a respirat una si alta. Sint convins ca e o persoana si un roman admirabil. Dar... nu ajunge cu viziune si patriotism. PDL politizeaza si ignora competenta la fel ca celelalte partide. Daca D.Funeriu chiar avea o echipa "comunicare profesionistă" atunci as fi vazut o anumita prezenta a adevaratilor beneficiari ai eduactiei:cetatenii Romaniei si nu doar cei care au confiscat sistemele respective (Educatie, Sanatate etc) pt folos propriu.
acum 30-40 de ani elevul era intrebat despre notele de rahat primite si pus cu burta pe carte si pedepsit/pus pe coji de nuca. ceva foarte pervers s-a insinuat in mintea gunoiasilor de bani gata din sistem: acum profesorul este intrebat "ce-i cu notele acestea" si pus pe coji de nuca. reforma? eu cred ca sistemul a realizat ce timpenie a facut in momentul in care si-a alfabetizat sclavii))))) si acum incearca sa diminueze/descurajeze/arunce in derizoriu importantza studiului. de unde si aparitzia generatziilor PROtembel (cu marii educatori gen Esca si Radulescu) - cu Gigi Becali si Adi Mutu ca repere de succes si moralitate.
@ melania: Cred că autorul legii s-a gândit să pună şi-un „praf de umor” în legea asta, că altfel era prea „fadă”. Cred că am aflat „tâlcul” legii: e, în mod clar, o lege „antistalinistă”! C-a scris-o Funeriu sau Badea, nici nu mai are importanţă, mutatis mutandis, parcă e ieşită din „pana” lui Troţki! Descentralizare, depolitizare? Ha, ha, punem totul sub controlul „comunităţii”.
Madame vreti va rog sa va verificati mail-ul ?
@Cătălin Eşti în moderare şi nu ieşi de acolo pînă nu schimbi limbajul. Încearcă să reformulezi comentariul, cu mai puţini nervi. dacă se poate.
@ Larisa Revin, pentru ca, inainte de a o lua din loc de aici, am incercat sa citesc cat mai multe din comentarii si sa vad si pe unde gresesc eu. Am citit cele explicate pe unpasinainte.edu.ro. Am mai citit si din lege si am ajuns tocmai la art. 72 - ala cu amenzile impuse parintelui / tutorelui, pentru neprezentarea la scoala a mostenitorului. Reactia mea este de groaza. Ma duc sa imi gasesc un filmulet simpatic, gen Texas Chainsaw Masacre... @ gabhry_el "Stabilirea unui consens în ceea ce priveşte reforma în educaţie e doar pretextul pentru sabotarea reformei." Daca ai avut ocazia sa incerci sa iei decizii prin consens - si probabil ai avut, dupa tonul propozitiei asteia, stii cat e de greu. Ai dreptate - reforma educatiei nu se poate face cu consensul tuturor. E imposibil. Cineva, in toata povestea asta, sufera. De-asta am propus eu niste masuri mult mai drastice decat o noua lege. Poate ne va ajuta natura cu vreo tornada, ca nu cred ca ne dorim un razboi. Cred ca ar fi un exercitiu bun ca parintii sa aiba in grija educatia propriilor copii un an de zile, pana se pune reforma noua pe roti. Ia uite ce zicea cineva pe blogul meu, legat de orele pe care le petrece elevul in educatia institutionalizata: "Si se uita esentialul: orele in care copiii sunt la scoala sunt ore in care parintii pot munci fara sa fie nevoiti sa plateasca bona. Ceea ce, de fapt, reprezinta unul dintre cele 2 obiective principale ale educatiei institutionalizate." Mishto, nu? Parerea mea - macar un an in care sa nu gandesti asa ar fi genial. Macar un nenorocit de an. Pentru ca, daca vom gandi asa, reforma nu ne serveste la nimic... Sistemul educational este foarte bun ca sa ai pe ce sa dai vina pentru esecul tau ca parinte si excelent, cand ai nevoie sa iti faci reclama cu Gulita sau cu Goe din dotare... @ para - first comment - multam fain pentru oferta de a-i bate pe vinovati... nu e cazul, ma descurc si singura, daca vreau... cred ca avem convingeri si valori diferite, asta-i tot.
bărbatu'?
@Melania la Medeleanu găseşti ceea ce-ţi doreşti
@melania Din câte am văzut până acum, şi urmăresc Blogary din ianuarie, oamenii de aici sunt foarte sensibili la argumente susţinute.
@melania da' cine te-a supărat? Zi-mi, să-i iau la bătaie!
@ Aurelian Nu ne-ar strica o lege care sa fie inteleasa si de altii, in afara avocatilor. @ Adrian Stoica Eu am inceput sa citesc legea cu foarte foarte mare atentie ieri seara. Am ajuns la art. 60. M-am oprit ca imi era somn. Nu de la lege, de la altele... Imi suna extraordinar... de utopic. Pana acum. Am vrut sa comentez: la un moment dat, se spune in legea cu pricina: "pe baza unei metodologii validate stiintific" (Art. 60) - validate de cine? Cum? Ma rog, o sa comentez... Dar trebuie sa o iau usor. Ieri a fost prima data cand am intrat pe blogary, la recomandarea unei prietene. Azi e ultima data cand intru pe blogary. Mi se pare o porcarie, unde, vrei, nu vrei, trebuie sa fii de acord cu scriitorii, sau sa o iei din loc. O iau din loc. Melania
@melania: nu inteleg deloc ce ai a reprosa lui Madame. Cine te-a fortat sa fii de acord cu autorii?
Cei care sustin masurile propuse in noua lege a educatiei sa popularizeze acest site. Sunt explicate toate masurile din lege pe intelesul tuturor. Si mai exista si o sigla a legii http://www.unpasinainte.edu.ro/
Sunt, pur si simplu siderat! Despre autorul articolului nu am nimic de zis, dar ma intreb, cei care comenteaza au citit si ei legea? Au intrat in vreo scoala mai de curand? Au copii la scoala? Invatamantul romanesc este deja in coma profunda, a venit vremea sa-i dam o doza de stricnina! Chiar isi imagineaza cineva ca legea lui Funeriu va reusi sa revitalizeze educatia nationala? Cine va conduce scoala? Consiliul de Administratie, format, in proportie de 2/3 din oameni din afara scolii. Legea interzice in mod explicit patrunderea "frauduloasa" a profesorilor "deghizati" in reprezentanti ai comunitatii... Care va fi efectul? Chiar vreti sa il stiti? Am vazut numerosi colegi, profesori, viturerand la adresa "coruptiei" din invatamant, pana cand au avut ocazia sa participe la ea... Vreau sa-l vad pe acel parinte din CA care sa spuna: lasa-l repetent, daca trebuie, pe fiul meu, dar invata-l carte. Nu, toti vor cere note mari si vor exmatricula exigenta din scoala. Ce se intampla acum in scolile romanesti, cu derbedei care nu invata absolut nimic si care cu greu pot fi asimilati elevilor ... stati sa vedeti efectele legii Funeriu! Universitatile vor putea sa performeze .. daca isi vor aduce studenti din alte tari. Si, pana la urma cine va plati oalele sparte? Vreti sa vedeti invatamant performant? Cercetarile spun asa: copii asiatici care ajung in scolile americane au, in general, rezultate scolare net superioare localnicilor ... din ce motive? Modelul finlandez? Ajungem la religia "superlearning"-ului Ostrander-Schroeder? De ce nu s-a generalizat aceasta "religie" in toata lumea daca rezultatele ei sunt fantastice? Eu nu spun ca nu avem nimic de invatat, dar nici asa, sa cadem in cur de admiratie, nu cred ca e cazul. Pana la urma, sa-si reduca finlandezii rata suicidului si-apoi mai vorbim si de alte lucruri...
@Adrian: ce-ai vrut sa spui ca n-am inteles nimic. Esti indignat, intrebarea e, de ce?
Ponta are şi idei bune, din cînd în cînd: http://www.hotnews.ro/stiri-politic-7080617-ponta...
sunt pentru discriminare in cazul profesorilor si medicilor! aia buni trebuie recompensati, ceilalti, fie dati afara, fie trecuti cateva trepte mai jos, la completat hartii sau facut cafele! daca doar au un curs pe care il predau si nu fac cercetare, nu publica nimic in 5 de ani, nu coordoneza lucrari de diploma - nu de-alea copiate!! - sau doctorate, sa-si tina clontzul mic si sa zica merci ca primesc atat cat merita!
@melania: legile, cel putin in sistemul nostru de drept, nu sunt facute sa fie intelese de toata lumea; ca sa intelegi ceva dintr-o lege iti trebuie un oarecare exercitiu al limbajului juridic; dar pentru asta exista avocati. principiile insa ar trebui sa fie expuse foarte clar si discutate foarte mult (si, in acest caz, le-a expus pe scurt bleen mai sus si pe larg sunt expuse in raportul comisiei prezidentiale precum si in toate discursurile lui Funeriu- ma rog cele vazute de mine) ceea ce nu am vazut eu inca de la domnul Funeriu este un plan de actiune, cu obiective clare, termene precise, modalitati de implementare etc. dar nu este tarziu... inca
Lumea este sătulă de atâtea schimbări. E greu să convingi oamenii îndobitociţi de mesajele televiziunilor şi de liderii de sindicat că schimbarea asta e mai altfel decât celelalte. Sper ca Funeriu să aibă suficientă răbdare să explice cât mai simplu şi cât mai clar ceea ce vrea să facă. Refuz să cred că profesorii nu pot să înţeleagă ce spune Funeriu, ar trebui să treacă peste impulsul de moment, şi să incerce să-l asculte. Mie mi-a plăcut cum sună ceea ce propune el. Încă ceva, chiar dacă nu va apuca să aplice tot ce are în cap, tot e bine că pune pe tapet nişte principii, pe care o parte dintre cei care astăzi nu vor să le audă, mâine le vor înţelege şi poate le vor aplica.
val_one horroris...
@gabhry_el, Doctor Honoris Pausa. :D
Chiar Cătălin Voicu e doctor în Drept. Educaţie şi formare Studii 1986 Scoala Militara de Ofiteri Activi Transmisiuni - Sibiu 1997 Facultatea de Ingineria Mediului si Imbunatatiri Funciare 1999 Academia de Politie - licentiat in Drept Specializări 2000 Academia de Politie "Alexandru Ioan Cuza", Curs postuniversitar "Stiinte politienesti" Doctor in Drept - "Conflictele si tensiunile interne" https://www.senat.ro/FisaSenator.aspx?Parlamentar...
Sper ca D Funeriu are un spate puternic la Cotroceni, altfel eu nu cred ca va reusi. Am citit cu cateva saptamani in urma ca ar fi "in carti" pentru o candidatura in nu stiu ce colegiu. Omul a inceput treaba de abia 4 luni si deja i se pregateste plecarea! Mi-e teama ca ar putea fi sacrificat de mandarinii PD-L pentru niste aranjamente marunte cu PSD. Sper sa "respire occidental" cat mai mult timp si sa poata privi cu detasare balcanismele din presa. Mi se pare a fi un moment propice pentru reforma, cred ca pe timpurile asta oamenii sunt mai receptivi la schimbari (de orice fel). Dinel Staicu e si el doctor in Ceva, Iacob Ridzi la fel.
pai tot ce spune Lazaroiu sunt probleme arhicunoscute. are perfecta dreptate in ce-l priveste pe Funeriu. e primul care are o sansa reala sa faca o reforma. [pe bleen.ro, cand au numit aia ministrii dupa alegerea lui Basescu, cand am vazut ca-l pun pe sindicalist ministru, am avut sentimentul clar de "tzeapa". de bine, de rau, s-a intors Basescu de la Copenhaga si-a mai schimbat pe ici, pe colo]. exact ca in cazul Macovei, anticorpii sistemului reactioneaza puternic; din cate inteleg, i-au bagat o motiune simpla lui Funeriu. n-are nimeni chef de nici un fel de reforma :lol: nu e numai cu "rectorii" de care spune Lazaroiu. e forma de "famiglii", caracatitze universitare, in care toti sunt ruda sau samantza. functioneaza sistmul Barter universitar: "tu-l bagi pe fiu'meu la catedra mea preparator, eu il bag la a mea pe al tau" palmasii de mila carora plange @nedormitul sunt in marea majoritate niste incompetenti. cei mai multi dintre cei carora le merge mintea si n-au avut norocul sa se nasca "din parinti campioni", isi iau traista in batz si o intind din Rromanica. e plin in lumea intreaga, de ei. si tot cu diatribele stangiste: ba exact asa TREBUIE sa mearga sistemul! il platesti pe fiecare "dupa cum merita" si apoi selectezi.asta, daca vrei sistem performant... problema e ca in Romania toti aia de sunt profesori universitari sunt varza, fosile ale sistemului. daca ii iei sa-i purici de ISI, sunt ditamai profesori universitari care au cate 3-5 articole cotate ISI, dar nu le poti ajunge cu prajina la nas. aa, mai este si sistemul preuniversitar, unde este moda "pregatirilor": isi trimit profesorii din gimnaziu elevii unii altora, ca sa nu bata la ochi ca sunt de la aceeasi clasa, samd. ma bucur ca are Basescu consilieri precum Lazaroiu, care pun accentul pe calitate si profesionalism. n-ar fi bine sa faca Basescu asa si in alte cazuri, apropo de asta. Trebuie sa recunosc ca daca au fost unii numiti pe criterii profesionale, probabil a fost facut la presiunea Presedintelui. in fine, tot respectul pt Funeriu, Macovei, etc. pt oameni din astia am votat PDL-ul, respectiv pe Basescu, cu tot ce veneau ei la pachet. eu nu prea ii acord mari sansa. e vorba de o reforma profunda, care tine de natura "romanului", aia care l-a scarbit pe Caragiale, de-a plecat la Berlin, peste care s-au grefat 50 de ani de comunism. we'll see.
@Bleen, Cu atat mai mult Funeriu nu are timp de pierdut.Eu vad in el sansa schimbarii profunde de care are nevoie invatamantul romanesc,ajuns la stadiul de "smarc".
Fii-mea era portocalie de mica.Si i-a prins bine.Acum e studenta. http://www.youtube.com/watch?v=pn-JmdNCD-M&fe...
Mă rog, datorez ceva: mi-a dat să mănînc şi mi-a cumpărat jucării şi haine (maică-mea a fost profesor timp de 35 de ani).
Sistemul românesc de învăţămînt e o catastrofă. Ştiu, pentru că am trecut prin el. V-o spune unul care nu datorează nimic, dar absolut nimic, sistemului de învăţămînt.
Ceea ce vrea să facă Funeriu îşi va arăta primele efecte abia peste 10-15 ani, în varianta optimistă.
E naşpa dacă Universitatea de Ştiinţe Umane şi Zootehnie din Homocea-Ploscuţeni nu va mai organiza doctorate.
Asta e miza sistemului, ăsta e motivul pentru care fac ăştia scandal: În SUA, de pildă, din cele peste 4000 de instituţii de învăţământ superior, doar 3% sunt considerate research-intensive; doar 550 (13%) acordă doctorate, iar dintre acestea, numai 50 oferă peste 50% din doctorate. În Canada doar 109 universităţi acordă doctorate, iar 5 dintre ele acoperă peste 50% din programele de doctorat acreditate. Gruparea în 4 categorii, în funcţie de activitatea dominantă şi tipurile de programe de studii acreditate, a tuturor instituţiilor de învăţământ superior: a) de cercetare intensivă (licenţă + masterat + doctorat + post – doc, cu accent pe programele graduale şi post-graduale), b) de educaţie şi cercetare (licenţă + masterat), c) de educaţie (licenţă), d) vocaţionale (institutele militare, de artă, de muzică, de educaţie fizică şi sport).
Citate din “Raportul Comisiei Prezidenţiale pentru analiza şi elaborarea politicilor din domeniile educaţiei şi cercetării” Invatamant preuniversitar Statul va asigura un învăţământ generalizat şi gratuit timp de 13 ani, de la clasa pregătitoare, până la sfârşitul liceului. Învăţământul obligatoriu -10 ani: 1 an clasa pregătitoare, 4 ani învăţământ primar, 5 ani învăţământ gimnazial. Şcolarizarea obligatorie se încheie la 16 ani, vârstă la care tinerii pot intra pe piaţa muncii, 3 tipuri de licee: teoretic, tehnologic şi vocaţional Statul îşi asumă, în strânsă cooperare cu familia, toate responsabilităţile în realizarea educaţiei timpurii La finalul ciclului primar şi al învăţământului obligatoriu, elevii vor fi evaluaţi la nivel naţional. Funcţia acestor evaluări este de a diagnostica eficienţa şi calitatea sistemului de învăţământ, nu de a face selecţia elevilor (nu vor exista admişi sau respinşi, ci un anumit punctaj care să semnifice măsura în care elevul a dobândit competenţele unui nivel de şcolarizare). liceele vor dobândi autonomie în stabilirea numărului de locuri şi a procedurilor de admitere. Statul va controla respectarea standardelor de calitate şi va finanţa integral costurile şcolarizării tuturor elevilor admişi la liceu. Liceele de calitate vor atrage mai mulţi elevi, deci mai mulţi bani, după principiul: finanţarea urmează elevul.
@ Aurelian Si eu, dupa lupte seculare, am reusit sa inteleg ce vrea sa spuna. Am pretentia (sustinuta, de altfel, de o experienta in domeniu), ca inteleg ce vor sa spuna cei care discuta despre educatie si formare. Ceea ce nu inteleg este cum poate sa fie o legislatie a educatiei atat de alambicata (imi aduc aminte de monstruozitatea aia din vara-toamna anului trecut), cand ea se adreseaza in primul rand omului de rand. Nu profesorului, nu rectorului si nu acelui om cu mai mult de 12 clase. Ci omului de rand. Ala trebuie sa inteleaga chestia asta cu educatia... Ala, care creste viitorul tarii, pe studentul eminent si viitorul angajat corporatist, sau, dimpotriva, pe asistatul de maine. Iti dau un exemplu mai simplu decat legea educatiei - metodologia de certificare a competentelor obtinute pe alte cai decat cele formale - pe www.cnfpa.ro. Si asta ar trebui inteleasa de nea Vasile si de tanti Marioara, dar nu e chiar asa de simpla. Ceea ce incercam eu sa spun mai sus este ca domnul ministru nu a reusit sa gaseasca intotdeauna cele mai bune cuvinte pentru a exprima o chestie normala la cap (a se vedea exemplul cu portofoliul individual, exemplificat pentru o materie simpla si frumoasa - istoria...) Tre' sa precizez ca eu nu le am cu politica si ca educatia, in general, nu prea are treaba cu politica... cu exceptia cazului in care se face in Romanica... Asta era un fel de off-topic, ca am vazut multe injuraturi legate de penelisti si pesedisti si ma intrebam si eu ce e cu ele...
Prelungirea Fundăturii.
Stabilirea unui consens în ceea ce priveşte reforma în educaţie e doar pretextul pentru sabotarea reformei. Rezultatul oricărui compromis între reformă şi anti sau non reformă nu poate fi decît o altă cîrpeală a sistemului. Şi compromitere a reformei. Nu poţi face re-formă cu aceeaşi formă. Îţi trebuie una nouă. Deoarece conţinutul însuşi se schimbă, mai bine zis stă să apară, după ce s-a constatat că el nici n-a prea existat. Ce poate ieşi din ajustarea perspectivei despre educaţie a lui Funeriu-Miclea la concepţia conservatoare a lui Marga-Andronescu? Fundătura Intrării sau Intrarea Fundăturii?
@melania: eu am reusit sa-l urmaresc pe Funeriu de vreo 2 ori si chiar a fost clar in expunere de fiecare data; e adevarat ca a fost lasat sa vorbeasca si nu tratat cu superioritate si mitocanie de vreun moderator absolvent de Spiru Haret- invatamant la distanta
Bleen, Peneleul e Pesedeul celor care se spală (pe creier) măcar o dată pe săptămână
Leon, ai văzut cumva, ca să nu rămânem doar la legume, câte nume venite din zootehnie a acumulat Bârlamentul? Văcăroiu, Văcaru, Bivolaru, Mânzatu, ori mai fi şi alţii. Oricum, alea erau meserii cinstite şi utile. Pe viitorii văcari ai satului sper să îi cheme Parlamentaru, Senatoru, Deputăţoiu, etc.
Critici? N-am văzut să critice cineva legea, concret, pe argumente. "Aia nu e bine, aia e nuştiucum, dacă se adoptă în forma asta o să se întîmple bla bla, prevederea x va duce la bla bla" Numai glumiţe şi isterii şi bosumflări. PNL-ul ăsta e un PSD mai mic şi mai încet la minte. Rareori am văzut mai mulţi nesăraţi la un loc.
PS: Tin minte insa ca Pakistanul si chiar si alte state cu "-stan" in coada erau inaintea noastra, avand universitati in Top 500... :-)
Pot sa imi permit, intre atatia domni, sa sugerez eu o varianta pentru reconstructia si reformarea invatamantului romanesc? As propune un razbel. Tancuri. Eventual si alte explozibile. Sistemu' asta e putred. Nu stiu de ce il aparati atat pe dl. ministru, ca el saracu', nu prea stie sa exprime ce mama naibii vrea sa faca. Eu nu am reusit sa il urmaresc pana acum si nu sufar de dislexie (in citire) si nici de ADHD. Cu privire la minunata lege a educatiei - as fi prea drastica sa sugerez concedierea tuturor oamenilor din sistem si un an sabatic pentru elevi? Iar in acest an, bine ar fi sa se angajeze oameni competenti (profesori si manageri de scoli), sa se puna la punct infrastructura scolara (sa vedeti ce mishto arata harta cu unitatile scolare reabilitate-galben si nereabilitate-rosu, o gasit pe sit-ul inspectoratelor scolare...) si sa se creeze un mecanism normal la cap de finantare a educatiei. Cu referire la starea IS-ului (invatamantul superior, adica)... Calitatea IS este extrem de slaba si imi pare rau sa o spun, dar, daca nu esti tu interesat, risti sa ramai in mediocritate, platind o groaza de bani pe mastere si doctorate. Universitati in Top 500? Dream on! Ultima data cand am verificat eu - decembrie 2009, aveam o universitate unul sau doua locuri dupa 600. Cea din Bucuresti. Nu stiu ce o mai fi acum. Si, ca sa parafrazez un clasic in viata: ce se intampla cu sistemul prescolar? De ceva timp se tot nasc copii... pe care, vrei, nu vrei, tre' sa-i introduci in sistem de pe la varste fragede, ca ori nu ai cum sa ii cresti si educi de unul singur, ori nu poate sa vina mamaie sa stea cu ei (si nici n-ar fi indicat), ori nu vrei sa le iei bona... si atunci ii trimiti la gradi... Care gradi sufera de multe bube: n-are spatiu, n-are standarde, n-are pe ma-sa si nici pe ta-su... Mishto, nu? Plus ca nu am auzit pe nimeni din sistemul asta educational spunand asa: investitia in educatie este o investitie pe termen lung, al carei rezultat se vede peste niste 20 de ani, la momentul in care omul devine productiv. Cine a facut o analiza cost-beneficiu a educatiei romanesti? M
deja apar primele critici. unul dintre cei mai "răi" din sistem. http://www.realitatea.net/marga-il-critica-pe-bas...
@ bleen - complet de acord. cunosc destule exemple concrete și știu cum se promovează și cum se analizează performanțele școlare ale cadrelor didactice și ale elevilor
@bleen aici ai dreptate. profesorul, în loc să fie un slujitor al sistemului, o piesă care ajută la producţia de specialişti într-un domeniu sau altul, devine un scop în sine. funcţia, titlul, toate devin un scop. mai adăugăm şi orgoliile personale (am scris cu 10 cărţi mai mult decît tine, deci sînt mai bun). de fapt, din exemplele tale, ar trebui ca ierarhizarea să nu mai fie atît de importantă. costi rogozanu venea acum vreo 2 săptămîni cu propunerea ca un absolvent al unei universităţi să nu poată profesa în cadrul acelei universităţi. dacă vrei carieră universitară, ok, nu te opreşte nimeni, dar nu aici. cu beneficii prin schimbul curricular între universităţile din ţară. ar mai dispărea materii ţinute cu forţa în programe doar pentru a păstra nişte catedre, s-ar diminua simţitor nepotismul. nu cred că e o propunere rea, chiar dacă ar fi introdusă temporar, să zicem, pentru 10 ani. iar universităţile, să nu uităm, trebuie să aibă un dublu rol. primul, educaţia, al doilea, cercetarea. proiectele. universităţile mari sînt implicate vag în diverse proiecte, alături de ue, corporaţii internaţionale, autorităţi locale, alte universităţi, dar e loc pentru mai mult. asta îţi poate aduce atît beneficii financiare, cît şi prestigiu, ca universitate. aceeaşi hibă a universităţilor, care nu prea se gîndesc la viitorul absolvenţilor. cîţi din absolvenţii mei şi-au găsit de lucru în domeniul în care s-au calificat? producem studenţi pe bandă, am mai construit două săli ca să satisfacem cererea, dar cît de folositoare sînt facultăţile de administraţie pulică, ştiinţe neuropene, managementul scursurilor umane şi altele? cîţi din absolvenţii noştri sînt căutaţi de angajatori şi cîţi ani mai durează specializarea la angajator? din perspectiva studentului, acum: intru la o facultate, mai fac un master, mai fac încă un master, e mişto, hai să mai fac unul, mi-am găsit un job, chelner, pot să mai fac un master, poate un doctorat, dacă nimeresc la unul cu frecvenţă, poate am noroc şi prind chiar cămin, singur în cameră sau cu un asistent din ţăndărei sau făurei (fost coleg de bancă cu nicoliţă de la steaua) care vine numai lunea şi marţea, în rest nu-l vezi pe-aici.
@Nea, am vazut. Ai dreptate cu Mahabharata. e pentru copii de clasa a IV-a. Cantarea Kiseleffilor are un alt model, Cantarea Cantarilor. Numele proprii, repet, sunt permutabile. In loc de Radu Mazare se poate scrie Dumitru Fasole.
@ Toate strazile se gasesc in cartierul Mahabharata, vecin cu cartierul Emiratul Kashmirului si cu cartierul Emiratul Kosovo.
Trackbacks
Recent Comments
-
EleninaNicuţ
May 17, 2012 (13:34) Furia, PPDD și alegerile locale @Bleen nu stiu, io-s anemica, ii dau in jud... -
morris
May 17, 2012 (13:22) Furia, PPDD și alegerile locale @BarbuMateescu Ma refer la mica mita electora... -
BarbuMateescu
May 17, 2012 (13:09) Furia, PPDD și alegerile locale @morris Legat de ultima propoziţie: nu chiar... -
Bleen
May 17, 2012 (13:08) Furia, PPDD și alegerile locale Dacă Cepuță pune taxă pe bere, USL nu intr... -
morris
May 17, 2012 (13:03) Furia, PPDD și alegerile locale Sa nu uitam, PPDD este OTV. De acolo s-a nascut...
-
Facebook
Arhivă
Blogroll
- Alliance Defense Fund
- Art Historia
- Bestiar de presă
- Bleen
- Breitbart
- CADI
- Copacul din pădure
- Cristian Pătrăşconiu
- Cristian Preda
- Cucui
- Doc
- Florin Sari
- Fundaţia Creştin Democrată
- Hangar Hosting
- Heritage Foundation Blog
- Hot Air
- În linie dreaptă
- Institutul de Studii Populare
- Kamikaze
- Monica Macovei
- Pivnicer: pentru pasionaţii de vinuri
- PJ Media
- Sare'n ochi
- Sfera publică
- Sociollogica
- Teodor Baconschi
- Tetelu
- Townhall Columnists
- TownHall News
- Traian Ungureanu
- Vladimir Tismăneanu
- Zubeldian
Autori
- Bleen (504)
- Florin Cojocariu (109)
- nedormitul (78)
- Cornel Ivanciuc (47)
- Razvan Cucui (43)
- Sebastian Lăzăroiu (42)
- Dragoş Paul Aligică (38)
- Alexandru Hâncu (30)
- Florina (29)
- Mihai Neamţu (29)
- mece (22)
- Liana Alexandru (13)
- Rasvan Lalu (12)
- Boonierat (12)
- Vali Petcu (12)
- Ivan Zubeldian (10)
Quantcast



[...] Articolul integral, pe Madame Blogary [...]
[...] Sebastian Lazaroiu a publicat pe Madame Blogary un text excelent despre mizele miscarilor pro si contra reforma din sistemul autohton de educatie: Zilele astea ministrul şi-a pus în cap sistemul. A avut curajul să facă acel pas înainte, pentr… [...]
[...] domnul Sebastian Lăzăroiu face diverse comentarii privind persoana mea. Posteaza texte pe bloguri în care mă consideră un inamic al ascensiunii domnului Funeriu şi o parte a sistemului [...]
[...] aici și apoi aici despre ce “rău” e dl. Oprea și cum nu a vrut el să-i lase locul liber lui Funeriu la [...]
[...] Iata un prim text. Si un al doilea! Si un al treilea. [...]